Itt a cáfolat: nem engedik az otthoni munkavégzést a MÁV-nál

Itt a cáfolat: nem engedik az otthoni munkavégzést a MÁV-nál

Laptársunk, a Pénzcentrum az egyik szakszervezet tájékoztatója alapján megírta, hogy újból bevezették a távmunka lehetőségét a MÁV-Volán csoport munkavállalóinál. Nem sokkal később azonban érkezett a határozott cáfolat az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) részéről, a minisztérium nevében Lázár János arra utasította a MÁV-csoport vezetését, hogy a munkavállalók számára sem most, sem a jövőben nem engedélyezhető a home office, azaz otthoni munkavégzés.

Tíz nagy vállalást tesz 2025-re Lázár János

Tíz nagy vállalást tesz 2025-re Lázár János

Lázár János építési és közlekedési miniszter tegnap hirdette ma december 8-án 11 órától a KözlekedésInfó nevű sajtótájékoztatóját. Több fontos téma, így a MÁV és a Volán fejlesztései, valamint a beígért sztrádafejlesztések és a KRESZ-változások is szóba kerülhetnek. Cikkünk folyamatosan frissül.

Változás jön a MÁV vezetésében

Változás jön a MÁV vezetésében

2025-re a MÁV-csoport integrációja keretében a korábbi leánycégek egyesülésével egy 3+1 cégből álló vállalat jön létre - közölte a MÁV.

Autósok, figyelem! Rengeteg díjemelést tervez a kormány, 25-55 százalékos drágulás jön

Autósok, figyelem! Rengeteg díjemelést tervez a kormány, 25-55 százalékos drágulás jön

A kormány a közúti járművek forgalomba helyezésével, műszaki ellenőrzésével és környezetvédelmi felülvizsgálatával kapcsolatos eljárási díjak jelentős emelésére készül – derül ki az Építési és Közlekedési Minisztérium friss, most társadalmi egyeztetésre bocsátott rendelettervezetéből. A tervezet az inflációval és a megemelkedett hatósági költségekkel indokolja az áremelkedéseket, miközben kiemeli a környezetvédelem és a közlekedési biztonság szerepét. Sok tételnél több mint 50 százalékos díjemelés jön.

Lázár János nagy változtatásokat hozna a műszaki vizsgáknál és a közlekedési szabályoknál

Lázár János nagy változtatásokat hozna a műszaki vizsgáknál és a közlekedési szabályoknál

Az Építési és Közlekedési Minisztérium által közzétett új rendelettervezet számos fontos változást hoz a közlekedés különböző területein, beleértve a közúti, vasúti, vízi és légi közlekedést is. Egyszerűsítik a járművek forgalomba helyezési és műszaki vizsgálati eljárásait. A szabályozás kiterjed a LED fényforrások engedélyezésére, a hajós képesítések korszerűsítésére és a légiközlekedési biztonsági ellenőrzések pontosítására is. Emellett a Lázár János vezett tárca új forgalomszabályozási és vasúti engedélyezési rendelkezésekről is döntene.

Maradt egy kiskapu napelemkorlátozásban? Megszólaltak a szakértők

Maradt egy kiskapu napelemkorlátozásban? Megszólaltak a szakértők

Az elmúlt hetekben élénk vita alakult ki az erkélynapelemek telepítésének jogi szabályozásáról Magyarországon. Bár a hatályos jogszabályok tiltják a napelemek erkélyre történő felszerelését, szakértők szerint bizonyos kiskapuk továbbra is lehetővé teszik azok telepítését, az iparági szövetségek szerint viszont nincs menekvés a tilalom alól.

Eldőlt: betiltotta az erkélynapelemeket Magyarországon a kormány, és új szabályokat hozott a szélerőmű telepítésekre

Eldőlt: betiltotta az erkélynapelemeket Magyarországon a kormány, és új szabályokat hozott a szélerőmű telepítésekre

Január elsejétől betiltja az erkélynapelemek telepítését Magyarországon a kormány, és a szélerőművek telepítésénél is új szabályok lépnek hatályba – derült ki a hétfő éjjel megjelent Magyar Közlöny egyik kormányrendeletéből. Ez azt jelenti, hogy a múlt hétfőn indított társadalmi egyeztetésre érkezett napelemes szövetségi tiltakozással nem foglalkozott a kormány, mert a tegnap lejárt társadalmi egyeztetési határidő után pár órával már jogszabályba is ültette a számos európai országban terjedő erkélynapelemek betiltását. Ezzel párhuzamosan viszont több más, a napelemek terén tervezett szigorító lépésétől elállt a kormány. A napelemek terjedéséről és átfogó következményeiről részletesen szó lesz a Portfolio október 10-i Energy Investment Forum konferenciáján, amelyre itt még lehet jelentkezni.

Kiderült: komoly korlátozásra készül a kormány a napelemeknél, ma lejár a határidő

Kiderült: komoly korlátozásra készül a kormány a napelemeknél, ma lejár a határidő

Napelemet és napkollektort a tetőn kizárólag a tetősíkkal párhuzamosan lehet elhelyezni, a homlokzatra csak integrált módon kerülhet fel, és tilos lenne az erkélynapelemek felhelyezése – többek között ez derült ki abból a rendelettervezetből, amelyet az Építési és Közlekedési Minisztérium tett ki társadalmi egyeztetésre és ma, azaz hétfőn lejár a véleményezési határideje. A Magyar Napelem és Napkollektor Szövetség vasárnap kiadott figyelemfelhívásában azt emelte ki, hogy a szigorú szabályok "egyes pontjai elfogadhatatlanok" a számára, szembe mennek az uniós energiapolitikai célkitűzésekkel, és a kormány, illetve az Energetikai Minisztérium napelemek melletti elkötelezett állásfoglalásával is. Emiatt azt kérte, hogy nyújtsák ki a társadalmi egyeztetésre adott határidőt, hogy legyen több idő és lehetőség a részletek egyeztetésére. A napelemek magyarországi terjedéséről és következményeiről részletesen szó lesz a Portfolio október 10-i Energy Investment Forum konferenciáján, további részletek itt érhetők el.

Nagy a baj a megsüllyedt autópályán Miskolcnál, akár még egy évig is zárva maradhat

Nagy a baj a megsüllyedt autópályán Miskolcnál, akár még egy évig is zárva maradhat

Komoly problémákat találtak az M30 autópálya megsüllyedésének okait feltáró részletes talajtani vizsgálatok során, és a helyreállítás utáni tartósan megfelelő műszaki megoldás kialakítása további 10-11 hónapot is igénybe vehet – jelezte pénteki közleményében az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM). A tárca hangsúlyozta, hogy a munkálatokat a kivitelezőnek a jótállási kötelezettsége keretében kell elvégeznie, azaz nem költségvetési többletforrásból finanszírozzák majd.

A magyar kormányon bukhat el az új vonatbeszerzés

A magyar kormányon bukhat el az új vonatbeszerzés

Az egyetlen azonnal végrehajtható vasúti projektnél egyre közelebb a határidő, az EU már biztosította a finanszírozást, de a kormány még nem hagyta jóvá az új vonatok beszerzését.

Megszólalt a Lázár által leváltott MÁV-vezér

Megszólalt a Lázár által leváltott MÁV-vezér

Lázár János döntése alapján Hegyi Zsolt és Dányi Gábor váltja Pafféri Zoltánt és Steininger Zsoltot szeptembertől a MÁV élén. Pafféri most egy posztban reagált leváltására, üzenve utódjának, a miniszternek, valamint munkatársainak is.    

Lázár János: Magyarország nem lesz senkinek a leányvállalata!

Lázár János: Magyarország nem lesz senkinek a leányvállalata!

A kínai elnök látogatása nem a magyar függetlenség feladásáról szól, hanem pont a magyar szuverenitás erősítését jelenti - jelentette ki a Portfolio-nak adott interjújában Lázár János építési és közlekedési miniszter, majd aláhúzta: a kínai-magyar kapcsolatok erősítése nem politikai rögtönzés alapján történik, tudatos stratégia szerint halad előre. Meglátása szerint az EU nem tudja eldönteni, hogyan viszonyuljon Kínához. A tárcavezető beszélt arról is, hogy Európa gazdag, de már gyenge, a korábbi gazdasági modell már nem érvényes az unióban, a régi képletet kidobták, de még nincs helyette új megoldóképlet és rémisztőnek nevezte, hogy a blokk katonailag értelmezhetetlen erőt képvisel. Az interjú során szóba került a Budapest-Belgrád vasútvonal, a V0 vasútvonal kínai megvalósítása, általánosságban a kínai tőke szerepe, Magyarország mint gazdasági kulcsállam, az autóúthálózat fejlesztése, valamint az orosz-ukrán háború következményei, a várható szimbolikus jelentőségű beruházások a szűk költségvetési keretek közepette. Jelezte azt is a miniszter, hogy 2025 nyarára kész lesz a Budapest-Belgrád vasútvonal teljes vasúti pályája. Annak a reményének adott hangot, hogy a háború után lennie kell európai-orosz energetikai együttműködésnek, és ebben Magyarország közvetítő lehet. Az interjúban Lázár János elismerte, hogy a legnagyobb magyar tulajdonú építőipari cégek megerősödésében nagy szerepet játszottak az állami beruházások, szerinte ez legitim mód volt, ugyanis stratégiai érdek a szektor magyar kézben tartása. Ezen a ponton azonban az állam és a piaci szereplők kapcsolata korszakváltáshoz érkezett elmondása szerint.

Alkotmánybírósághoz fordul az építésügyi minisztérium

Alkotmánybírósághoz fordul az építésügyi minisztérium

Nem fogadja el a Kúria döntését az Építési és Közlekedési Minisztérium, az Alkotmánybírósághoz fordulnak – közölte a minisztérium az RTL Híradó megkeresésére. Mindezt azok után, hogy kiderült: nincs akadálya annak, hogy az LMP népszavazást kezdeményezzen a kiemelt beruházássá nyilvánítás ellen.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Utódlás: Csányi Péter az OTP új vezérigazgatója
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.